Your browser does not support JavaScript!


Regler for butikker

§1 Ordliste

1. Sælger - TRANSIT CENTER Morzyńska-Wicik Monika placeret i Pędzewo 21A, 87-134 Zławieś Wielka. Momsnummer: 554-123-18-48, Regon: 091432757.
2. Butik - Internettjeneste, der tilhører sælger, tilgængelige under domæne www.e-transitcenter.dk hvorved en Køberen kan gøre ordrer.
3. Køberen - hver person, der indgiver en ordre i butikken (en forbruger eller en person uden status, Forbruger).
4. Forbruger - Køberen er en fysisk person, og de juridiske handlinger (salgskontrakt via Butik) er ikke direkte relateret til deres forretning eller profession (art. 221 i den borgerlige lovbog).
5. Bruger - en person, der har tilmeldt sig og oprette en Konto ved at udfylde tilmeldingsblanketten på www.e-transitcenter.dk tilhører Butik
6. Konto - Plads på din server til rådighed for dig, som, ved at indsende deres Personoplysninger, og hvori der er lagret historie af ordrer fra Bruger.
7. Personoplysninger - samlet i tilmeldingsskemaet, findes på www.e-transitcenter.dk oplysninger om en identificeret eller identificerbar fysisk person behandles af Butikken for korrekt udførelse af ordrer og andre operationelle og markedsføring.
8. Behandling af Personoplysninger - behandling, indsamling og udnyttelse af de behov, Butik Personoplysninger i overensstemmelse med loven af 29. august 1997 om beskyttelse af Personoplysninger (samlet tekst: Dz.U. z 2016 r. poz. 922).
9. Forordninger - disse regler.
10. Varer - løsøre, der kan sælges i Butikken, især, nye og brugte auto dele.
11. Bestilling - Køberens hensigt rettet direkte indgå en aftale om at sælge Varer eksternt gennem Butikken, i det mindste typen og antallet Varer.
12. Nyhedsbrev - en tjeneste, der leveres gratis via elektroniske midler, hvorved en kunde kan modtage fra butikken, via elektroniske midler, tidligere bekræftede meddelelser vedrørende butikken, herunder oplysninger om tilbud, kampagner og nye produkter i butikken.

§2 Almindelige bestemmelser

1. Forordninger definere regler indgåelse og gennemførelse af aftaler om salg af Varer i Butikken.
2. Gør Bestillingar i Butikken skal have enheder få adgang til internettet, e-mail og browser online ressourcer, der muliggør visning af websider.
3. Varer solgt præsenteret af Butikken på tidspunktet for Bestillingen.
4. Priserne vist næste Varerna ud i Danish krone (DKK) og moms. Varers priserne i tilbuddet rettet udlandet udtrykt i euro (€) eller pund (GBP), dansk korone (DKK), Svensk krone (SEK), Tjekkisk krone (Kč).
5. Sælgers tilbyde i Butik magt i den polske og EU, medmindre andet følger af beskrivelsen af Varer. I særlige tilfælde behandles ordrer uden for EU på individuelle vilkår.
6. Sælger har ret til at ændre priserne på Varer, indgange og udgange til Varer, rabatter på forskellige Varer og at gennemføre og afslutte kampagnen i Butikken. Dette på ingen måde de rettigheder, der erhverves af Køberen; dvs. ændringerne gælder ikke for ordrer, der er blevet placeret af Køberen.
7. Det er forbudt at mennesker, der bruger Butik (herunder Køber) sende det ulovligt indhold (f.eks. I udtalelsen fra Varerne).
8. Alle logoer, mærke "Ford" er informativ.

§3 Kvaliteten af Varerna

1. Nye dele sælges af Butikken kommer fra den løbende produktion og har fuld producentens garanti.
2. Brugte dele sælges af Butikken er importeret og beviser kan genanvendes. Tilstanden af de anvendte elementer er tilvejebragt i selve beskrivelsen og som svarer til de faktiske beskrevne dele.
3. Billeder af tilgængelige reservedele er Transit Center. Vi forsøger at gøre billederne præsenteret afspejler udseendet af Varerna.

§4 Gennemførelsen af Bestilling
1. Sælger gør det muligt at Gøre en Bestilling på følgende måde:

a) ved Butik - udfylde interaktiv form
b) pr. telefon - kontaktnummer: +48 56 678 02 01,
c) elektronisk post (e-mail): dele@e-transitcenter.dk.

2. For at sende Bestillingar gennem Butikken bør være: tilføje den valgte Varer til din indkøbskurv, og følg derefter med yderligere detaljer om den Butiik. Foretag indkøb i Butikken, er det muligt for både Bruger registreret - med din konto på serveren, og klienterne er Bestillingen uden at registrere og oprette en Konto.
3. Efter Bestilling, vil Køberen få:

a) automatisk genereret e-mail - hvilket er en bekræftelse af indsendelse af Bestilling fra Sælger - sammen med alle relevante forhold i Bestilling (i tilfælde at indsende Bestillingar via hjemmesiden Butik)
b) inden for én arbejdsdag efter indgivelsen af Bestillingen - oplysningerne via e-mail eller via telefon, der bekræfter modtagelsen af ordrer for gennemførelse og afslutning af salget af Varer.

4. I tilfælde af at Køberen uoverensstemmelser sendt af Butik infromacji nævnt i § 4 point. 3 point. b) Forordningen, Sælger bede om et opkald til det angivne oplysninger i telefonnummeret eller kontakt via e-mail for at korrigere manglende overholdelse.
5. Ændring af indholdet af Bestillingen af Køberen muligt, indtil Varer er endnu ikke blevet sendt. Til dette formål kontakte Sælger via telefon eller e-mail.

§5 Forsendelsesomkostninger
Forsendelsesomkostninger af Varer (levering) til Køberen. Levering sker i Polen og andre lande, der er medlemmer af Den Europæiske Union. Levering med kurér, i henhold til den prisliste - der er en integreret del af Forordningerna (for flere detaljer se "Shipping"). Køberen sted Bestillingen og vælge den leveringsmetode accepterer leveringsomkostninger er inkluderet i prislisten. Ordrer uden for EU-grænsen har forskellige leveringsomkostninger, der aftales individuelt med de interesserede parter.

§6 Betalingsbetingelserne

Sælger giver følgende betalingsmidler:

a) Bankoverførsel,
b) PayPal - hurtige onlinebetalinger.
c) Kortbetalinger - via PayPal-systemet.

§7 Udførelse af Bestillingen
1. Betingelsen for Bestilling af Køberen ved Butikken er at give, når du udfylder den interaktive form, virkelige Personoplysninger og kontaktoplysninger (som gør det muligt verifikation og bekræftelse Bestilling). Kontrakten anses for at være godkendt til Behandling, hvis behørigt udfyldt Bestillingsformuläret. Bestilling kræver godkendelse af reglerne Forordninger
2. I tilfælde af forkert eller utilstrækkelig fylde interaktiv form, vil Sælger gøre sit yderste for at kontakte Køberen at bekræfte modtagelsen af Bestillingen til udførelse. Hvis godkendelse af Bestillingen af udførelse ikke kan bekræftes inden for tre dage på grund af manglende kontakt med Køberen Sælgers tilbud til den bestilte Varerna er ikke bindende.
3. Under Bestillings Udførelse Køberen modtager en e-mail-meddelelse for at ændre status af ordrer.
4. Bestillingsstatus - Køberen kan altid tjekke hjemmesiden Bestilling. 5. Den gennemsnitlige varighed af Bestillingen leveringsforpligtelser 1-3 dage. Denne periode kan forlænges med yderligere 3-4 dage på behovet for at bringe Varerna fra producenten lageret. Den maksimale leveringstid er 30 dage. For Varer af varierende design er sendt efter afslutningen af det hele, det er. Efter den længste af disse. Meddelelsen er nævnt i § 4 point. 3 point. b) Forordninger Køberen få detaljerede oplysninger om datoen for Varerna levering.
6. Sælger vil levere Varerna med kurér.
7. Forsendelser leveres fra 9:00 til 17:00.
8. Sælger kan ikke bestemme eller garantere præcise timing af levering af Varer, så at arrangere leveringen forpligtet til at kontakte kurer om levering og administration af numre, konnossementer, som blev anbragt i de oplysninger, der er nævnt i § 7 afsnit. 3 i arbejdsstillingen (at ændre Bestilling).
9. Når kurer ikke ville finde Køberen blade angiver, når Varerna leveret.
10. På den første dag efter testen levering, Varerna modtaget af Køberen på den lokale afdeling af kurer, hvor du kan hente Varerna personligt - adresse gren kurer og alle detaljerne i udskrivning udsendelsen meddelelse.
11. Hvis produktet ikke er modtaget fra branchen kurer, to dage efter det første forsøg på levering, vil kurer forsøge at levere.
12. Salgsdokumentet er en kvittering eller på købers anmodning en momsfaktura, som køberen modtager elektronisk efter 12 timer fra tidspunktet for afsendelse af ordren til den e-mail-adresse, han angav, da han oprettede en konto i butikken.
13. Sælger forbeholder nogle Varer ikke skibsfarten i udlandet, i hvilket tilfælde oplysningerne i beskrivelsen af Varerna.
14. Hvis ikke ud af Køberen forsendelser sendt COD, kan Sælger bede Køberen at afslutte salget aftale med surround deadline og den trussel, forordningen tilfælde af ineffektiv udløbet af sin tilbagetrækning fra købsaftalen. Efter fristen, og den manglende respons fra klienten Sælger kan gøre Køberen redegørelse for tilbagetrækning fra købsaftalen. I dette tilfælde er den salgskontrakt betragtes som ugyldige og Sælger kan kræve erstatning for manglende opfyldelse af Køberen.

§8 Verifikation af Køberens forsendelse
Det anbefales at fratage leveret med kurer Varer Køberen undersøgt forsendelsen. I tilfælde af skader på Sælger, anbefaler vi, at du gør en skade protokol forordningen overværelse af kurer og straks underrette kundeserviceafdelingen Sælger. Med hensyn til vanskeligheden ved at kontrollere Varer eller afslag på nedskrive en skade protokol med kurer, anbefaler Sælger til at nedskrive personlige kurer medarbejder (navn, efternavn og telefonnummer) og den umiddelbare overførsel af disse oplysninger til kundeserviceafdelingen Sælger.

§9 Opsigelse af aftalen ("tilbage" af Varer)
1. Køberen status Forbrugeren kan træde tilbage fra aftalen om salg af Varer købt fra Sælger eller anden grund, lav en erklæring i elektronisk form inden 14 dage fra datoen for Varer (dvs. fra datoen for modtagelsen af Forbruger Varer). For at overholde fristen, er du nødt til at sende en besked, før den udløber. Køberen kan drage fordel af forklaringsmodel ud i Butikken.
2. Fortrydelsesretten er ikke givet til Forbrugeren i de tilfælde:
fordelene ved de egenskaber, der er anført i Forbrugeren i orden, eller tæt forbundet med hans person,
fordele, som i sagens natur ikke kan returneres eller hvis emne er forgængeligt,
3. I tilfælde af tilbagetrækning, den Forbrugeren forpligtet til at returnere Varerna forordningen, medmindre en ændring var nødvendig under normal håndtering.
4. Forbrugeren er forpligtet til straks at returnere Varerna, inden 14 dage fra datoen for tilbagetrækningen.
5. En Forbruger, der er udtrådt af aftalen sender Varerna til Sælger for egen regning; koste refunderet.
6. Den pris, der betales for Varer og porto erstatte Forbrugeren på tidspunktet for Varer vil blive returneret til Sælger inden 14 dage fra datoen for tilbagetrækningen.
7. Købere, der ikke har status som Forbrugeren ikke har ret til at ophæve aftalen, der er nævnt i § 9. En af Forordningerna. Købere af sådanne regler og tidsfrister for at træde tilbage fra aftalen underlagt civilretten.
8. Kunden er ansvarlig for et fald i værdien af ting som følge af brugen af det på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion af ting, medmindre den erhvervsdrivende ikke har oplyst Forbrugeren fortrydelsesretten i overensstemmelse med kravene i artikel. 12 point. 1 punkt 9 i lov Forbrugerrättigheter.
9. Retten til at træde tilbage fra en aftale indgået uden for fast forretningssted eller i en afstand, der ikke er givet til Forbrugeren for herunder aftalen:

1) tjenesten, iværksætteren lavet en fuld service med udtrykkeligt samtykke fra Forbrugeren, der er blevet informeret før bestemmelsen under leveringen af iværksætteren mister retten til at trække sig ud af aftalen;
2) hvor formålet er at sørge for det ikke-præfabrikerede fremstillet i henhold til specifikationerne i Forbrugeren eller hans tjenestepige imødekomme individuelle behov;

§10 Klager
1. Sælger, straffes med Køberen er en Forbruger for manglende overholdelse af Varer aftale om salg i det omfang, der er angivet i lov af 30. maj 2014. Forbruger rettigheder. (? Dz.U. 2014 poz. 827).
2. Klager over manglende overholdelse Varer med salgsaftalen kan ske skriftligt til Sælger (Klager og Intervention Department) eller via e-mail til følgende adresse: dele@e-transitcenter.dk

2.1 Sælgerens ansvar for varens manglende overensstemmelse med aftalen varer i 2 år fra varens levering.
2.2 Sælger skal svare på reklamationen inden for 14 dage efter modtagelsen.
2.3 I tilfælde af iværksættere, som ikke er forbrugere i henhold til loven om forbrugerrettigheder, går rettighederne i henhold til garantien tabt, hvis køberen, som er iværksætter, ikke har undersøgt varerne på den tid og måde, der er sædvanlig for sådanne varer, og ikke straks har underrettet sælgeren om den konstaterede mangel, og i tilfælde, hvor manglen først blev synlig senere - hvis han ikke har underrettet sælgeren straks efter opdagelsen af den.

3. Når du sender en anmodning om manglende overholdelse af aftalen af Varer anbefale Sælger at Køberen orlov kontaktoplysninger korrekt at beskrive årsagerne til klager og krav mod Sælger, samt tilføje et salgsbilag eller en fotokopi. Vi anbefaler, at du udfylder klageformular.
4. Sælgeren er ansvarlig over for en køber, der ikke er forbruger, på grundlag af bestemmelserne i den borgerlige lovbog (iværksætter) inden for rammerne af garantien, mens han over for en køber, der er forbruger, er ansvarlig på grundlag af bestemmelserne i loven om forbrugerrettigheder inden for rammerne af forbrugergarantien.
5. Klagen, som Køberen er ikke en Forbruger, medmindre de ledsages af et salgsbilag, vil ikke komme i betragtning.
6. Sælger skal anerkende klager inden for 14 dage fra sin indgivelse eller levering af Varerne, hvis det er nødvendigt at anerkende klagen. Hvis Sælgeren ikke reagerer inden for denne frist, anerkendes klagen automatisk.
7. Omkostningerne ved levering af de reklamerede varer betales af kunden, som er forpligtet til at organisere transport af pakken via et post- eller kurerfirma. Hvis klagen er vellykket, vil transportomkostningerne for det annoncerede produkt blive refunderet til kunden.
8. Ved transport til Køberen være Sælger udstede en faktura.
9. Sælgeren er ikke ansvarlig for forkert installation af varerne.
10. Sælgeren giver mulighed for at overveje klagen eksternt på grundlag af det indsendte foto- eller videomateriale uden nødvendigheden af at sende varerne tilbage til Transit Center-butikken. Ethvert sådant tilfælde skal bekræftes af sælgeren eller reklamationsafdelingen

§11 Garanti
1. Med hensyn til de produkter, der er omfattet af garantien rettigheder i denne henseende bør ske i overensstemmelse med betingelserne i garantien dokument.
2. Tilladelser Forbruger resultat af de indgivne klager over manglende overholdelse eller privilegier Køberene ikke en Forbruger i forbindelse med klager inden garantien for mangler ikke udelukker, begrænse eller inddrage Køberenens rettigheder under garantien som en garanti - principperne i garantien dokument.
3. Varens udløbsdato kan findes på varerne eller på den karton, hvori varerne sælges. Ellers anses den minimale holdbarhed for at være 2 år.

§12 Databeskyttelse og personlige oplysninger
1. Brugern kan meddele samtykke til Behandling af Personoplysninger for Sælger under betingelserne for disse Forordninger, ved at markere det relevante felt i registreringsformularen eller Bestilling. Samtykke til Behandling af Personoplysninger er frivillig.
2. Bruger Personoplysninger behandles af Sælger, brug af serverplads fra en ekstern hosting.
3. Sælger er administratoren af Personoplysninger, der udfører Behandlingen af dine Personoplysninger i overensstemmelse med loven, navnlig bestemmelserne i loven af 29. august 1997 om beskyttelse af Personoplysninger (konsolideret tekst. Lovtidende fra 2002, n. 101, punkt. 926 som ændret version.) og lov af 18. juli 2002 om elektroniske tjenester (lovtidende nr 144, punkt. 1204, som ændret.).
4. Uanset om samtykke til Behandling af Personoplysninger Customer Administrator behandle Personoplysninger i det omfang det er nødvendigt for at skabe og forme indholdet af aftalen, ændringer, løsninger, og korrekt gennemførelse af de tjenester, implementering kontrakt ydes elektronisk, i erkendelse af Brugern samt markedsføring af deres egne.
5. Administratoren har ret til at lade fuldbyrdelsen af Bestilling i Butik for sine kunder, før at sikre overensstemmelse Personoplysninger ved at sende relevante dokumenter, for eksempel. En fotokopi af et identitetsdokument. Send en kopi af dokumentet er frivillig. Hvis en kopi af dokumentet ikke vil blive sendt eller rejser et rimelig tvivl, kan administratoren nægte at sælge kopier i Butikken eller slette en brugerkonto.
6. Brugern har ret til at inspicere den forarbejdede Personoplysninger til enhver tid, og retten til at rette dem og retten til at gøre indsigelse i de tilfælde, der er angivet i lovgivningen, som gjorde kræve deres fjernelse.
7. Brugern forpligtelse til at opdatere Personoplysningerna tilmeldingsblanketten umiddelbart efter hver ændring af Personoplysninger.
8. Når tvivl om foreneligheden med sandheden eller nyheder leveret af brugerkonti i tilmeldingsblanketten (også som følge af en ansøgning indgivet af en anden Bruger) Administrator (selv ovenfor) tilladelse til at tage følgende handlinger:

8.1. Bruger opfordring til straks at fjerne den falske Personoplysninger eller opdatere Personoplysninger;
8.2. at blokere adgangen til Brugern valgt i Butik Bestilling;
8.3. spærret Konto afventning af undersøgelsen;
8.4. irreversibel sletning af Konto.

9. Administratoren har ret til at videregive kun Personoplysninger fået tilladelse i overensstemmelse med de relevante bestemmelser i loven. Administratoren er ikke imod loven giver Personoplysninger til tredjemand, navnlig for uautoriseret.
10. Med hensyn Personoplysninger behandles af Administrator til andre formål end det, der kræves for at levere at service formål formål, kan du sende en anmodning til at stoppe tjenesteyderens Behandling af deres Personoplysninger.
11. Formålet med Transit Centers behandling af personoplysninger er at realisere den ordre, der er afgivet i onlinebutikken. Oplysningerne deles ikke med eksterne enheder uden tilladelse.
12. Den fulde fortrolighedspolitik vedrørende Transit Centers behandling og opbevaring af personoplysninger er tilgængelig på: https://www.e-transitcenter.dk/privacy_policy.php

§13 Butiksfunktionalitet
1. De produkter, der er tilgængelige på Transit Centers hjemmeside, præsenteres på basis af dedikerede funktionaliteter, der gør det muligt at vælge sorteringsregler.
2. De funktionaliteter, der anvendes i Transit Center-tjenesten, giver mulighed for:
- positionering og sortering af produkter i henhold til kvalitetsgraden af delene,
- positionering og sortering af produkter, der matcher de sætninger, der er indtastet i produktsøgemaskinen,
- positionering og sortering af produkter, der passer til en bestemt bilproducent.
3. Anbefalede produkter i de øverste positioner af produktoversigterne markeret som ,,foreslået" er baseret på det relevante match til produktkategorien og kvaliteten af delen.
4. Som standard promoveres produkter, der giver mest værdi for pengene, og markeres som "premium reservedele" i Transit Center-shoppen.
5. Produkterne i shoppen er opdelt efter kvalitet i: originale dele, OEM-dele, premium-reservedele, reservedele, brugte dele.
6. Produktsiderne indeholder reel information om antallet af solgte enheder af et bestemt produkt.

§14 Produktanmeldelser
1. Transit Center leverer indirekte tjenester i henhold til DSA (dvs. Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2022/2065 af 19. oktober 2022 om det indre marked for digitale tjenester og om ændring af direktiv 2000/31/EF, også kendt som loven om digitale tjenester). Tjenesterne er rettet mod modtagere inden for Den Europæiske Unions og Storbritanniens område og omfatter:
(a) tilføjelse af meninger om Produkter
2. Anmeldelser af produkter, der præsenteres i butikken, er frivillige og kommer fra rigtige kunder, der har købt produktet.
3. Anmeldelser er underlagt moderation.
4. Produktanmeldelser kan ikke offentliggøres, hvis de opfylder mindst et af følgende kriterier: anmeldelsen er uden for emnet; anmeldelsen indeholder reklame; anmeldelsen er udstedt af en konkurrent, og der er en interessekonflikt; anmeldelsen indeholder bandeord eller andre udtryk, der almindeligvis betragtes som stødende; anmeldelsen præsenterer personlige data; anmeldelsen vedrører leveringsprocessen eller andre problemer uden for sælgerens kontrol. 5. Transit Center identificerer eller verificerer ikke tidligere ulovligt indhold i anmeldelser, og bruger især ikke automatiserede metoder til en sådan identifikation eller verifikation.

§15 Regler om erstatningsansvar
1. Transit Center kan blokere eller slette kundens konto i en situation, hvor der er sket et brud på sikkerhedsreglerne eller en overtrædelse af reglerne, såsom: brug af bots, der registrerer konti, giver Transit Center forkerte oplysninger om ordren, afgiver ordrer med forpligtelse til at betale uden at opfylde denne forpligtelse.
2. Kunden vil blive informeret om beslutningen om at slette eller blokere hans/hendes konto i Transit Center-butikken.
3. En kunde, der ikke er enig i beslutningen om at blokere eller slette hans/hendes konto, har ret til at indgive en klage til den e-mailadresse, der er relevant for onlinebutikken.

§16 Nyhedsbrev
1. Kunden kan frivilligt benytte sig af tjenesten Nyhedsbrev.
2. For at bruge nyhedsbrevstjenesten er det nødvendigt at have en enhed med en webbrowser i den nyeste version, der understøtter JavaScript og cookies, med adgang til internettet og en aktiv e-mailkonto. 3. E-mails sendt under denne service vil blive sendt til den e-mail-adresse, som kunden har angivet ved tilmelding til nyhedsbrevet.
4. Meddelelser, der sendes inden for nyhedsbrevet, vil indeholde oplysninger om muligheden for at afmelde det samt et link til afmelding.
5. Kunden kan til enhver tid afmelde sig nyhedsbrevet uden at give nogen grund eller pådrage sig nogen omkostninger ved at bruge den mulighed, der er nævnt i (4), eller ved at sende en besked til butikkens e-mail-adresse: info@transitcenter.uk.
6. Klager vedrørende nyhedsbrevet skal rapporteres til tjenesteudbyderen på e-mail-adressen: info@transitcenter.uk

§17 Afsluttende bestemmelser
1. I spørgsmål, der ikke er underlagt lovgivningen generelt anvendelig polske lovgivning, især bestemmelserne i den civile retsplejelov, lov af 30. maj 2014 Forbrugerrättigheter.
2. Forordninger ikke tæt og begrænser ikke nogen rettigheder Køberenen som er en Forbruger berettiget til det i henhold til ufravigelige bestemmelser i loven. I tilfælde af uoverensstemmelse mellem bestemmelserne i den Forordninger og de obligatoriske bestemmelser i loven, at tildele Forbrugerernas rettigheder, gives præference til disse bestemmelser.
3. Regler er til rådighed for alle Køberene i den elektroniske udgave af butikken i "Vilkår" bogmærke).
4. Sælger forbeholder sig ret til at ændre Forordninger. Skift Forordninger træder i kraft på den dato, som Sælger, ikke mindre end 7 dage siden lanceringen af Butikken reviderede forordninger. Bestillingar fra kunder før ikrafttrædelsen af ændringerne til Forordninger i overensstemmelse med de gældende bestemmelser i Forordningerna. Ændring Forordninger medlemmer vil blive informeret om deres e-mailadresser.
5. Råvare Salgskontrakt ved Butik er underlagt polsk ret. Brugern gøre Bestillings og acceptere betingelserne for samtykke til valg af polsk lovgivning der finder anvendelse på kontrakten om salg gennem butikken.
6. Eventuelle tvister i forbindelse med salgsaftaler mellem butikken og forbrugere løses i første omgang ved forhandling med det formål at bilægge tvisten i mindelighed under hensyntagen til lov om udenretlig bilæggelse af tvister på forbrugerområdet. Hvis dette ikke er muligt, eller hvis det er utilfredsstillende for en af parterne, vil tvister blive afgjort af den kompetente almindelige domstol.
7. En kunde, der er forbruger, har også ret til at gøre brug af udenretslige midler til bilæggelse af tvister, især ved efter afslutningen af klageproceduren at indgive en anmodning om mægling eller en anmodning om behandling af sagen ved en voldgiftsdomstol.
8. Kunden, som er en forbruger som defineret i reglerne, kan for at løse en tvist i mindelighed indsende en klage via online-platformen ODR (Online Dispute Resolution), der er tilgængelig på: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

EUROPA-PARLAMENTETS OG RÅDETS FORORDNING (EU) 2016/679
 
Indtast et søgeord
Avanceret søgning
Transit Center in Europe