Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic II - Tekniske Specifikationer

Renault Trafic II, produceret mellem 2001 og 2014, er et alsidigt let erhvervskøretøj, der deler sin platform med Opel/Vauxhall Vivaro og Nissan Primastar.

Renault Trafic II - Dimensioner

Renault Trafic II L1H1 Dimensioner

Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)

A - Samlet længde, B - Akselafstand, C - Samlet højde, D - Maksimal lastrumslængde, E - Skydedørshøjde, F - Skydedørsbredde
Symbol A B C D E F
Dimensioner (mm) 4.782 3.098 1.944/1.960 2.400 1.285 1.000

L1H1

A: 4.782 mm

B: 3.098 mm

C: 1.944/1.960 mm

D: 2.400 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Renault Trafic 2013 L2H1 Dimensioner

Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)

A - Samlet længde, B - Akselafstand, C - Samlet højde, D - Maksimal lastrumslængde, E - Skydedørshøjde, F - Skydedørsbredde
Symbol A B C D E F
Dimensioner (mm) 5.182 3.498 1.962/1.969 2.800 1.285 1.000

L2H1

A: 5.182 mm

B: 3.498 mm

C: 1.962/1.969 mm

D: 2.800 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Renault Trafic II L2H2 Dimensioner

Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)

A - Samlet længde, B - Akselafstand, C - Samlet højde, D - Maksimal lastrumslængde, E - Skydedørshøjde, F - Skydedørsbredde
Symbol A B C D E F
Dimensioner (mm) 5.182 3.498 2.464 2.800 1.285 1.000

L2H2

A: 5.182 mm

B: 3.498 mm

C: 2.464 mm

D: 2.800 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Yderligere information

Renault Trafic II har en standard karrosseribredde (ekskl. spejle) på 1.904 mm i alle konfigurationer, hvilket gør det velegnet til bykørsel samtidig med, at det tilbyder en rummelig lastrumskapacitet.

Lastekapacitet og lastrum – Renault Trafic 2001-2014

Renault Trafic II tilbyder et rummeligt og praktisk lastrum, hvilket gør det til et ideelt valg for erhvervsmæssige behov. De forskellige karosserikonfigurationer giver varierende lastvolumen og nyttelastkapacitet, hvilket sikrer fleksibilitet til en bred vifte af transportopgaver.

Lastvolumen og nyttelast

Konfiguration Lastvolumen (m³) Maksimal lastrumslængde (mm) Nyttelastkapacitet (kg) Kapacitet til europaller
L1H1 5,0 2.400 1.200 2
L2H1 6,0 2.800 1.200 3
L2H2 8,3 2.800 1.200 3

L1H1

Lastvolumen: 5,0 m³

Maksimal lastrumslængde: 2.400 mm

Nyttelastkapacitet: 1.200 kg

Kapacitet til europaller: 2

L2H1

Lastvolumen: 6,0 m³

Maksimal lastrumslængde: 2.800 mm

Nyttelastkapacitet: 1.200 kg

Kapacitet til europaller: 3

L2H2

Lastvolumen: 8,3 m³

Maksimal lastrumslængde: 2.800 mm

Nyttelastkapacitet: 1.200 kg

Kapacitet til europaller: 3

Lastning og praktikalitet

Renault Trafic II har en lav læssekant, hvilket gør det nemmere at laste og losse gods. De bredt åbne bagdøre og den store skydedør i siden giver let adgang til lastrummet. Køretøjet er desuden udstyret med flere fastgørelsespunkter i lastrummet for at sikre lasten under transport.

L2-versionerne giver ekstra lastrumskapacitet og kan rumme op til tre europaller, hvilket gør dem ideelle til transport af større genstande. Det overordnede design optimerer lastkapaciteten samtidig med, at køretøjet bevarer en kompakt ydre størrelse, hvilket gør det velegnet til både bykørsel og langdistancefragt.

Drivlinjer og ydeevne – Renault Trafic II

Renault Trafic II blev i sin produktionstid udbudt med en række benzin- og dieselmotorer, hvilket gav fleksibilitet til forskellige erhvervsmæssige og transportmæssige behov. Især dCi-dieselmotorerne blev populære på grund af deres balance mellem kraft og brændstoføkonomi.

Motorvarianter

Motor Effekt (hk) Moment (Nm) Gearkasse Brændstofforbrug (l/100 km)
1.9 dCi 82 190 5-trins manuel 7,5 - 8,0
1.9 dCi 100 240 5-trins manuel 7,2 - 7,7
2.0 dCi 90 290 6-trins manuel 7,0 - 7,5
2.0 dCi 115 300 6-trins manuel 6,8 - 7,3
2.5 dCi 135 320 6-trins manuel 7,3 - 7,8
2.5 dCi 150 350 6-trins manuel / 6-trins automatisk 7,1 - 7,6
2.0 16V (Benzin) 120 190 5-trins manuel 9,5 - 10,0

Ydeevne og køreoplevelse

Renault Trafic II leverer en jævn og effektiv køreoplevelse, især i dieselversionerne. Introduktionen af en 6-trins manuel gearkasse i de senere modeller forbedrede brændstoføkonomien og køredynamikken. 2.5 dCi-motoren tilbyder den bedste ydeevne til tung last, mens 1.9 dCi- og 2.0 dCi-motorerne balancerer brændstoføkonomi og kraft.

Trækkapacitet – Renault Trafic II

Renault Trafic II tilbyder pålidelig trækkraft, hvilket gør det til et praktisk valg for virksomheder, der har brug for både lastrum og evnen til at trække ekstra last. Den maksimale trækkapacitet afhænger af motoren og drivlinjekonfigurationen.

Maksimal trækkapacitet

Motor Trækkapacitet med bremser (kg) Trækkapacitet uden bremser (kg)
1.9 dCi (82-100 hk) 2.000 750
2.0 dCi (90-115 hk) 2.000 750
2.5 dCi (135-150 hk) 2.000 750
2.0 16V Benzin (120 hk) 1.800 750

1.9 dCi (82-100 hk)

Trækkapacitet med bremser: 2.000 kg

Trækkapacitet uden bremser: 750 kg

2.0 dCi (90-115 hk)

Trækkapacitet med bremser: 2.000 kg

Trækkapacitet uden bremser: 750 kg

2.5 dCi (135-150 hk)

Trækkapacitet med bremser: 2.000 kg

Trækkapacitet uden bremser: 750 kg

2.0 16V Benzin (120 hk)

Trækkapacitet med bremser: 1.800 kg

Trækkapacitet uden bremser: 750 kg

Trækhjælp og sikkerhed

Renault Trafic II er udstyret med en række teknologier for at forbedre stabiliteten og sikkerheden ved anhængertræk, herunder:

  • Trailer Stability Assist (TSA) – hjælper med at stabilisere køretøjet under bugsering.
  • Hill Start Assist – forhindrer tilbageløb på bakker.
  • Elektronisk Stabilitetskontrol (ESC) – hjælper med at bevare kontrollen ved tung bugsering.
  • Valgfri anhængertræk – tilgængelig som fabriksmonteret eller eftermonteret udstyr.

Med en maksimal trækkapacitet på op til 2.000 kg med bremser er Renault Trafic II en praktisk løsning for virksomheder, der har brug for både fleksibilitet i lastkapacitet og kraftig bugseringsevne.

Facelift og opdateringer – Renault Trafic II

I 2006 gennemgik Renault Trafic II en facelift, der tilføjede en række design- og præstationsforbedringer. Disse opdateringer havde til formål at modernisere køretøjets udseende og forbedre dets effektivitet og sikkerhedsfunktioner.

Vigtige ændringer i 2006-faceliften

  • Udvendigt design: Opdateret frontgrill, redesignet forlygter og forbedret kofanger for et mere moderne look.
  • Interiørforbedringer: Forbedrede materialer i instrumentpanelet, opdateret instrumentgruppe og ekstra opbevaringsmuligheder.
  • Sikkerhedsfunktioner: Standard fører- og passagerairbags i de fleste versioner, forbedrede bremsesystemer og valgfri parkeringssensorer.
  • Drivlinjeopdateringer: Introduktion af den mere brændstofeffektive 2.0 dCi-motor, som erstattede de ældre 1.9 dCi-modeller i visse markeder.
  • Forbedret komfort: Forbedret støjisolering for en mere støjsvag kabine og opgraderede sædematerialer for øget holdbarhed og komfort.

Disse forbedringer hjalp Renault Trafic II med at forblive konkurrencedygtig i segmentet for mellemstore varevogne og tilbyde øget sikkerhed, effektivitet og komfort, samtidig med at det bevarer sin pålidelighed.

 
Indtast et søgeord
Avanceret søgning
Transit Center in Europe