Renault Trafic II - Tekniske Specifikationer
Renault Trafic II, produceret mellem 2001 og 2014, er et alsidigt let erhvervskøretøj, der deler sin platform med Opel/Vauxhall Vivaro og Nissan Primastar.
Renault Trafic II - Dimensioner
Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)
A - Samlet længde, B - Akselafstand, C - Samlet højde, D - Maksimal lastrumslængde, E - Skydedørshøjde, F - Skydedørsbredde
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Dimensioner (mm) |
4.782 |
3.098 |
1.944/1.960 |
2.400 |
1.285 |
1.000 |
L1H1
A: 4.782 mm
B: 3.098 mm
C: 1.944/1.960 mm
D: 2.400 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)
A - Samlet længde, B - Akselafstand, C - Samlet højde, D - Maksimal lastrumslængde, E - Skydedørshøjde, F - Skydedørsbredde
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Dimensioner (mm) |
5.182 |
3.498 |
1.962/1.969 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H1
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 1.962/1.969 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)
A - Samlet længde, B - Akselafstand, C - Samlet højde, D - Maksimal lastrumslængde, E - Skydedørshøjde, F - Skydedørsbredde
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Dimensioner (mm) |
5.182 |
3.498 |
2.464 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H2
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 2.464 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Yderligere information
Renault Trafic II har en standard karrosseribredde (ekskl. spejle) på 1.904 mm i alle konfigurationer, hvilket gør det velegnet til bykørsel samtidig med, at det tilbyder en rummelig lastrumskapacitet.
Lastekapacitet og lastrum – Renault Trafic 2001-2014
Renault Trafic II tilbyder et rummeligt og praktisk lastrum, hvilket gør det til et ideelt valg for erhvervsmæssige behov. De forskellige karosserikonfigurationer giver varierende lastvolumen og nyttelastkapacitet, hvilket sikrer fleksibilitet til en bred vifte af transportopgaver.
Lastvolumen og nyttelast
Konfiguration |
Lastvolumen (m³) |
Maksimal lastrumslængde (mm) |
Nyttelastkapacitet (kg) |
Kapacitet til europaller |
L1H1 |
5,0 |
2.400 |
1.200 |
2 |
L2H1 |
6,0 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L2H2 |
8,3 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L1H1
Lastvolumen: 5,0 m³
Maksimal lastrumslængde: 2.400 mm
Nyttelastkapacitet: 1.200 kg
Kapacitet til europaller: 2
L2H1
Lastvolumen: 6,0 m³
Maksimal lastrumslængde: 2.800 mm
Nyttelastkapacitet: 1.200 kg
Kapacitet til europaller: 3
L2H2
Lastvolumen: 8,3 m³
Maksimal lastrumslængde: 2.800 mm
Nyttelastkapacitet: 1.200 kg
Kapacitet til europaller: 3
Lastning og praktikalitet
Renault Trafic II har en lav læssekant, hvilket gør det nemmere at laste og losse gods. De bredt åbne bagdøre og den store skydedør i siden giver let adgang til lastrummet. Køretøjet er desuden udstyret med flere fastgørelsespunkter i lastrummet for at sikre lasten under transport.
L2-versionerne giver ekstra lastrumskapacitet og kan rumme op til tre europaller, hvilket gør dem ideelle til transport af større genstande. Det overordnede design optimerer lastkapaciteten samtidig med, at køretøjet bevarer en kompakt ydre størrelse, hvilket gør det velegnet til både bykørsel og langdistancefragt.
Drivlinjer og ydeevne – Renault Trafic II
Renault Trafic II blev i sin produktionstid udbudt med en række benzin- og dieselmotorer, hvilket gav fleksibilitet til forskellige erhvervsmæssige og transportmæssige behov. Især dCi-dieselmotorerne blev populære på grund af deres balance mellem kraft og brændstoføkonomi.
Motorvarianter
Motor |
Effekt (hk) |
Moment (Nm) |
Gearkasse |
Brændstofforbrug (l/100 km) |
1.9 dCi |
82 |
190 |
5-trins manuel |
7,5 - 8,0 |
1.9 dCi |
100 |
240 |
5-trins manuel |
7,2 - 7,7 |
2.0 dCi |
90 |
290 |
6-trins manuel |
7,0 - 7,5 |
2.0 dCi |
115 |
300 |
6-trins manuel |
6,8 - 7,3 |
2.5 dCi |
135 |
320 |
6-trins manuel |
7,3 - 7,8 |
2.5 dCi |
150 |
350 |
6-trins manuel / 6-trins automatisk |
7,1 - 7,6 |
2.0 16V (Benzin) |
120 |
190 |
5-trins manuel |
9,5 - 10,0 |
Ydeevne og køreoplevelse
Renault Trafic II leverer en jævn og effektiv køreoplevelse, især i dieselversionerne. Introduktionen af en 6-trins manuel gearkasse i de senere modeller forbedrede brændstoføkonomien og køredynamikken. 2.5 dCi-motoren tilbyder den bedste ydeevne til tung last, mens 1.9 dCi- og 2.0 dCi-motorerne balancerer brændstoføkonomi og kraft.
Trækkapacitet – Renault Trafic II
Renault Trafic II tilbyder pålidelig trækkraft, hvilket gør det til et praktisk valg for virksomheder, der har brug for både lastrum og evnen til at trække ekstra last. Den maksimale trækkapacitet afhænger af motoren og drivlinjekonfigurationen.
Maksimal trækkapacitet
Motor |
Trækkapacitet med bremser (kg) |
Trækkapacitet uden bremser (kg) |
1.9 dCi (82-100 hk) |
2.000 |
750 |
2.0 dCi (90-115 hk) |
2.000 |
750 |
2.5 dCi (135-150 hk) |
2.000 |
750 |
2.0 16V Benzin (120 hk) |
1.800 |
750 |
1.9 dCi (82-100 hk)
Trækkapacitet med bremser: 2.000 kg
Trækkapacitet uden bremser: 750 kg
2.0 dCi (90-115 hk)
Trækkapacitet med bremser: 2.000 kg
Trækkapacitet uden bremser: 750 kg
2.5 dCi (135-150 hk)
Trækkapacitet med bremser: 2.000 kg
Trækkapacitet uden bremser: 750 kg
2.0 16V Benzin (120 hk)
Trækkapacitet med bremser: 1.800 kg
Trækkapacitet uden bremser: 750 kg
Trækhjælp og sikkerhed
Renault Trafic II er udstyret med en række teknologier for at forbedre stabiliteten og sikkerheden ved anhængertræk, herunder:
- Trailer Stability Assist (TSA) – hjælper med at stabilisere køretøjet under bugsering.
- Hill Start Assist – forhindrer tilbageløb på bakker.
- Elektronisk Stabilitetskontrol (ESC) – hjælper med at bevare kontrollen ved tung bugsering.
- Valgfri anhængertræk – tilgængelig som fabriksmonteret eller eftermonteret udstyr.
Med en maksimal trækkapacitet på op til 2.000 kg med bremser er Renault Trafic II en praktisk løsning for virksomheder, der har brug for både fleksibilitet i lastkapacitet og kraftig bugseringsevne.
Facelift og opdateringer – Renault Trafic II
I 2006 gennemgik Renault Trafic II en facelift, der tilføjede en række design- og præstationsforbedringer. Disse opdateringer havde til formål at modernisere køretøjets udseende og forbedre dets effektivitet og sikkerhedsfunktioner.
Vigtige ændringer i 2006-faceliften
- Udvendigt design: Opdateret frontgrill, redesignet forlygter og forbedret kofanger for et mere moderne look.
- Interiørforbedringer: Forbedrede materialer i instrumentpanelet, opdateret instrumentgruppe og ekstra opbevaringsmuligheder.
- Sikkerhedsfunktioner: Standard fører- og passagerairbags i de fleste versioner, forbedrede bremsesystemer og valgfri parkeringssensorer.
- Drivlinjeopdateringer: Introduktion af den mere brændstofeffektive 2.0 dCi-motor, som erstattede de ældre 1.9 dCi-modeller i visse markeder.
- Forbedret komfort: Forbedret støjisolering for en mere støjsvag kabine og opgraderede sædematerialer for øget holdbarhed og komfort.
Disse forbedringer hjalp Renault Trafic II med at forblive konkurrencedygtig i segmentet for mellemstore varevogne og tilbyde øget sikkerhed, effektivitet og komfort, samtidig med at det bevarer sin pålidelighed. |