Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic I - Tekniske specifikationer

Renault Trafic I (1980–2001) var et pålideligt og alsidigt let erhvervskøretøj, velegnet til en bred vifte af transportbehov. Den blev tilbudt med forskellige motorvalg, herunder både benzin- og dieselversioner, samt flere karrosserikonfigurationer. Trafic I fandtes med både kort og lang akselafstand, samt med standard- og højt tag. Forhjulstræk var standard, mens baghjulstræk var tilgængeligt for højere lasteevne.

Renault Trafic I - Dimensioner

A - benzin, B - diesel

Renault Trafic I L1H1

Dimensioner Renault Trafic 1985

Renault Trafic I L1H2

Dimensioner Renault Trafic I

Renault Trafic I L2H2

Dimensioner Renault Trafic 1980

Renault Trafic I Ramme

Dimensioner Renault Trafic 1982

Motorvalg

Renault Trafic I (1980–2001) blev tilbudt med flere motorvarianter. Disse omfattede benzin- og dieselmotorer, både med naturlig indsugning og turboladning. Motorvarianterne var som følger:

  • 1.6L Benzin (1980–1990): 72 hk ved 5.500 o/min, 115 Nm ved 3.500 o/min
  • 1.9L Diesel (1980–1994): 55 hk ved 4.000 o/min, 106 Nm ved 2.000 o/min
  • 1.9L Turbo Diesel (1989–2001): 80 hk ved 4.200 o/min, 140 Nm ved 2.000 o/min
  • 2.0L Benzin (1985–1990): 92 hk ved 5.500 o/min, 140 Nm ved 3.500 o/min
  • 2.1L Diesel (1985–1991): 63 hk ved 4.000 o/min, 118 Nm ved 2.000 o/min
  • 2.1L Turbo Diesel (1989–2001): 91 hk ved 4.500 o/min, 160 Nm ved 2.500 o/min
  • 2.4L Diesel (1985–1991): 71 hk ved 4.000 o/min, 124 Nm ved 2.200 o/min

Lastkapacitet og lastevolumen

Renault Trafic I blev tilbudt i forskellige karrosserikonfigurationer og størrelser, med varierende lasteevne afhængigt af model og motortype. De tilgængelige versioner var:

  • L1H1 (Kort akselafstand, standardtag): Op til 800 kg lasteevne
  • L1H2 (Kort akselafstand, højt tag): Op til 1.000 kg lasteevne
  • L2H1 (Lang akselafstand, standardtag): Op til 1.000 kg lasteevne
  • L2H2 (Lang akselafstand, højt tag): Op til 1.200 kg lasteevne

Gearkasse og drivlinemuligheder

Renault Trafic I blev tilbudt med både forhjuls- og baghjulstræk, afhængigt af model og anvendelse. Gearkassemulighederne omfattede manuelle gearkasser med 4 eller 5 gear. Automatgear var ikke tilgængeligt i denne generation af Renault Trafic.

  • Forhjulstræk: Standard på de fleste L1H1- og L2H1-modeller
  • Baghjulstræk: Tilgængelig på udvalgte L2H2-modeller for øget lasteevne
  • Gearkassemuligheder: 4-trins manuel, 5-trins manuel

Interiør og komfortfunktioner

Renault Trafic I tilbød en række interiørfunktioner for at forbedre komforten for fører og passagerer, afhængigt af udstyrsniveau:

  • Førersæde: Justerbart med høj ryg for bedre komfort
  • Passagersæder: Fås i forskellige konfigurationer, herunder bænke til op til 9 personer i minibusversionen
  • Kabineudstyr: På højere udstyrsniveauer var aircondition, centrallås og forbedrede lydsystemer tilgængelige

Sikkerhedsfunktioner

De tidlige modeller af Renault Trafic I var udstyret med grundlæggende sikkerhedsfunktioner. I løbet af produktionen blev yderligere sikkerhedsforanstaltninger indført:

  • Bremsesystem: Skivebremser foran og tromlebremser bagpå
  • Sikkerhedsseler: Standard seler foran, senere modeller med forbedrede systemer
  • Ekstra sikkerhedsudstyr: Airbags og ABS blev introduceret i modeller efter 1994
 
Indtast et søgeord
Avanceret søgning
Transit Center in Europe