I årene 1989–1994 blev der også produceret en forkortet version kaldet Fiat Talento, som er den naturlige efterfølger af Fiat 242. Akselafstanden i forhold til Ducato blev reduceret fra 2929 mm til 2315 mm. Køretøjet fås i fire forskellige karosserier: en varevogn, en bus, en kasse og autocamper. I 2014 indgik Fiat en aftale med Renault, hvorefter produktionen af et moderne leveringskøretøj kaldet Fiat Talento igen begyndte. Varevognen blev præsenteret for første gang på showet i Frankfurt 2016 og havde en masse elementer til fælles med Renault Trafic. Hukommelsen af den gamle varevogn er således blevet fornyet, hvilket svarer til moderne emissionskrav og moderne stil.
Beslutningen om at genoplive Fiat Talento skyldtes også ændringer, der fandt sted på markedet for leveringskøretøjer. Konkurrencen lancerede "små leverandører", og de blev mødt med stor interesse fra kunderne. Det bedste eksempel er Ford Transit Custom, der blev lanceret i 2012, som er en af de mest populære varevogne, der er solgt i England i det sidste årti. Løsningen, der ikke virkede i slutningen af det 20. århundrede, mødtes med stor interesse 20 år senere. Dette illustrerer meget godt, hvor meget erhvervskøretøjsmarkedet har ændret sig for nylig.