Europa vs USAEuropa med USA er forskellig geografisk, politisk, historie eller endda kultur. Tilgangen til frihed, retten til pistolen og selvfølgelig - motorisering er også helt anderledes! Mens Europa vedtager yderligere bestemmelser om udstødningsemissioner, udvikler USA markedet for store benzinmotorer. Mens Europa kalder brugskøretøjer med varevogne, bruger USA udtrykket "trucks". ![]() ![]()
![]() ![]() På trods af at begge køretøjer producerer og sælger biler under samme navn, har de dog nogle forskelle. Vi vil forsøge at præsentere dem på modellerne fra 2017/2018 år. Ford Transit in USAÅr 2018 i USA sælges i fire varianter - Transit 150, Transit 250, Transit 350, Transit 350 Heavy-Duty. Disse varianter findes naturligvis i forskellige variationer og versioner - lavt gulv, med tre forskellige højder, loft, med et andet antal pladser (fra 8 til 15) osv. ![]() ![]() ![]()
![]() ![]() Uanset den valgte version har American Transit en 6-speed Automatic SelectShift transmission. Fra 2018 vil efterfølgende versioner af den amerikanske transit (ikke kun til transport af mennesker) være udstyret med trin til at komme videre. Dette er en lille ændring, men du kan se en klar trend, der blev født i busversionerne og også på leveringskøretøjer. Den sidste forskel er brugen af "Battery Guard" -teknologien. Dette er software, der tager sig af batteriets opladningsniveau. Du kan indstille forskellige tilstande til at bruge energi, når motoren ikke er tændt. Denne teknologi eksisterer ikke i europæiske modeller, men disse har en række innovationer inden for sikkerhed og kontrol. FORD TRANSIT IN EUROPELovbestemmelser tvang fabrikanterne til at foretage mange ændringer for at reducere toksiner og udstødningsgasser. Dette gælder både for drivenheder og teknologier, der anvendes - Smart Regenerativ Opladning, Accelerationskontrol og Auto-Start-Stop. Men lad os starte med hjertet, det er motoren. ![]() Den nye 2.0 EcoBlue turbodiesel (hyperlink) erstattede 2,2 TDCi Duratorq-enheden. Det findes i øjeblikket i tre forskellige varianter: 105, 130 og 170 hk. Det gennemsnitlige brændstofforbrug ved brug af denne type enheder er 6.7L pr. 100 km. Du kan se her en klar forskel fra enhederne på det amerikanske marked - både hvad angår cylindervolumen, økologi, kørseløkonomi eller endda strøm. Men for Duratorq motorer giver EcoBlue mere effekt, mere drejningsmoment og lavere brændstofforbrug. Motormotor entusiaster bliver nødt til at komme væk med smagen (eller medbringe et køretøj fra USA). Motoren suppleres med en 6-speed SelectShift transmission - det samme som i amerikanske modeller. Som en nysgerrighed er det værd at nævne, at den europæiske model som standard er udstyret med brændstoftanken uden en traditionel brændstofkork. Interessant nok er denne løsning endnu ikke i USA. ![]() ![]() Takket være brugen af Smart Regenerative Charging-teknologi oplades batteriet kun, når det er nødvendigt. Dette eliminerer muligheden for genopladning af opladet batteri og unødvendigt brændstoftab. Auto-Start-Stop-funktionen giver dig mulighed for at reducere brændstofforbruget i byen. Når man stopper ved trafiklys, går køretøjet i neutral. Denne teknologi kan automatisk slukke for motoren, mens du tænder lys, radio og aircondition. For at flytte skal du blot trykke på koblingen, og systemet starter igen fra begyndelsen. En anden bekvemmelighed er Acceleration Control teknologi. Køretøjet analyserer kørestilen såvel som vejret uden for at justere bremsetryk eller kraft overført til hjulene. Alle disse teknologier er designet til at øge effektiviteten af brændstoføkonomi og indirekte, positiv indvirkning på det naturlige miljø. De omfatter hele spektret af sikkerhedsteknologier, der er dedikeret til et separat blogpost. EUROPÆISK ELLER AMERIKANSK FORD TRANSIT - HVAD DU VALGER?Automotive tendenser og tendenser (håndhæves af lovlige normer) går i en helt anden retning. Europa fokuserer på økologi, udvikling af hybrid enheder, mens amerikanerne forbliver tro mod traditionen med store forbrændingsmotorer. Hver løsning har sine fordele og ulemper. Den ene handler om redning og økologi, og en anden om motorens brøl og kraft. Hvilken cirkel tilhører du? Vi inviterer dig til at deltage i en Facebook-afstemning! Valget er simpelt. Det er dit valg! |
Author: Paweł Kokot |
Vidste du at ... ? | |