Delehandel - hvordan ser det ud i forskellige dele af verden?
Hvert land præget af forskellig grad af udvikling, med forskellige toldbestemmelser i historien. Dette afspejles inden for kultur, videnskab og økonomi og handel. Tidligere var handel afhængig af geografiske forhold - stater med adgang til havet eller store floder havde en fordel i forhold til andre. Udnyttelse af naturens kræfter fremskyndede transporten og udvidede de territoriale muligheder for potentielle transaktioner. Med udviklingen af teknologi og transport har folk været i stand til at "overhale" naturen. Hest- eller flodtransport blev erstattet af posttjenester. Der var biler, fly eller endda droner. Men lad os fokusere på bilindustrien. Hvad ser det ud til i dag at sælge bildele i forskellige dele af verden?
Afrika
Det er det mindst udviklede kontinent i form af handel og teknologi. Dette er et meget stort marked for brugte dele - de er lettere at finde fra nye og originale dele. Bilproducenter investerer sjældent i saloner med nye biler. Medmindre i de mere udviklede lande som Egypten, Sydafrika og Tunesien. Hvad ser den traditionelle afrikanske butik med dele ud? Dette er normalt en en person aktivitet. "Shop Owner" er både sælger og leverandør. Salget foregår på en stall eller et specielt udpeget stykke jord. Det er normalt begrænset til direkte salg uden forsendelse.
Ved siden af kontanter er muligheden for handel. Du kan f.eks. Erstatte dagligvarer med brudte dele af dit køretøj. Produktlinjen ligger meget ofte direkte foran sælgerens hjem. At have forretning med biltilbehør fastholder en høj social stilling. De har råd til rigere borgere eller mellemstore iværksættere i større byer. Det er dog vigtigt at huske, at alt afhænger af den bestemte tilstand. I Egypten ser salget anderledes ud end i Etiopien eller Madagaskar.
Asien mindre
På dette område ser butikkerne meget ud. Butiksindehaveren har en repræsentativ funktion. Klædt i en jakkesæt, en skjorte og en tydelig lang slips hilser potentielle kunder allerede på døren af deres butik velkommen. Omgivet af en lang række dele ved synet, med forskellige hætter, pakninger og skruer, tilskyndes kvaliteten af produkterne. Som følge heraf tager kunden uden for de nødvendige dele med sig nogle flere gadgets. Det er også værd at bemærke, at intet land i Ford Transit's verden ikke tilbeder i denne del af verden. Chrome spejle? Lav suspension Custom alu hjul? Plush sæder? Snesevis af lys på køretøjets krop? I Tyrkiet er sådanne ting almindeligt brød. Desuden fremstilles de fleste dele i denne del af verden, så der er et stort antal reservedele og tilbehør. Valget er næsten lige så stort som vores butik! Køb i den region - Glem ikke om forhandling. Priserne på butikshylder er ofte overpris, og sælgere er veluddannede i forhandlingerne! For nogle kan manglen på forhandling behandles som en lovovertrædelse!
Centraleuropa
Stationært salg i denne region mangler langsomt betydning. Takket være EU og Schengen-området har grænserne mistet deres betydning. Dette gør det nemt at rejse og arbejde. Derfor udvider virksomhederne fra denne region ofte deres aktiviteter og territoriale anvendelsesområde til hele Europa eller i det mindste hele EU. Det bedste eksempel er Transit Center. Over tid er der sket fremskridt - bortset fra stationært salg har mail-salg også udviklet sig. Den lille butik er blevet erstattet af et stort magasin. Et simpelt websted er blevet erstattet af en omfattende online butik. Tilgangen til kunden er professionel og hurtig. Klienten er ivrig efter at acceptere ordrer hurtigt, sende varerne og levere hurtigt. År med praksis har været i stand til at minimere fejlmarginen til nul og optimere selve indkøbsprocessen. Internettet er den største konkurrence, fordi der er det største udvalg af dele. De tilbudte priser skal være meget konkurrencedygtige - den billigste. Virksomheder i denne region, der er på markedet, forbinder også bilejere i sociale medier, onlinevirksomheder eller på forskellige typer af samlinger.
Selvfølgelig er hver butik forskellig fra hinanden, hver stat er udviklet i en anden grad - så teksten er en vis forenkling. Behandles det med et saltkorn (undtagen delen om Transit Center). |